بارگذاری....
بروشور-تبلیغات-چاپ
۱۶ تیر

طراحی بروشور

بروشور، یکی از رایج ترین تبلیغات در بین دارندگان مشاغل مختلف است که در قطع ها

و انواع مختلفی طراحی و چاپ می شوند. هر ساله میلیون ها عدد از این نوع کالای تبلیغاتی، در

سراسر جهان تولید می شود و این در حالیست که تنها تعداد اندکی از

آن ها، مصرف کننده را راغب می کند آن بروشور را پیش خودش نگه دارد. باقی آن ها، سرنوشتشان کف خیابان و سطل زباله است.

حال اگر می خواهید بروشور تبلیغاتی شما، وظیفه اش را به خوبی انجام دهد و برای شما مشتری

بسازد، ناگزیر هستید اصول درست طراحی را بدانید. درست است که در اکثر موارد خودتان

طراحی نمی کنید و کار را به طراح می سپارید.

اما دانستن این موارد از این جنبه مفید است که بدانید از طراح چه می خواهید.

بروشور چيست

بروشور وسیله ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه استفاده از آن.

به همین دلیل است که به آن کالانما هم گفته می شود. زیرا یک کالای خاص را به صورت کامل تشریح می کند و

یک کاربر پس از خواندن بروشور محصول، می تواند از آن محصول استفاده کند.

تولید کننده ی یک محصول، باید برای محصولش شیوه استفاده از آن محصول را چاپ کند.

معرفی و درج اطلاعات استفاده از محصول، مهم ترین پارامتر یک بروشور است. این همان تفاوت بروشور و كاتالوگ است.

شما در بروشور، در مورد یک محصول خاص صحبت می کنید ولی در یک کاتالوگ، مجموعه محصولات یک شرکت یا کمپانی، معرفی می شود.

اگرچه امروز انواع محصولات تبلیغی و گرافیکی به صورت اینترنتی و غیر چاپی نیز منتشر می شوند، اما چاپ

کاغذی، موجب دسترسی بیشتر و سهل الوصولی آن می شود. بروشورها بر خلاف کاتالوگ ها حجم کمتر و ظاهر ساده تری دارند.

بروشورها در اندازه های مختلف و با سلیقه سفارش دهنده طراحی و چاپ می شوند.

آنها اغلب ارزان هستند و تیراژ بالایی دارند، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بیشماری توزیع شوند و معمولا

بر روی کاغذی با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر باشند و هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

درطراحی بروشور دست طراح برای تعداد صفحات باز است و از این منظر او می تواند انواع اطلاعات را به همراه تصویر

در کنار هم و بدون نگرانی از شلوغی صفحه بیاورد. از طرف دیگر چون هر بروشور مخصوص یک محصول خاص می باشد،

به همین دلیل از لحاظ طراحی، کمتر در رقابت با بقیه طراحی ها است.

از دیگر نکات مثبت این شیوه تبلیغات، این است که مخاطب می تواند آن را همراه خود ببرد و در فرصتی مناسب

بخواند (برخلاف پوستر یا بنر که باید در یک مکان نصب شود).

از آنجا که بروشور در حکم یک نقشه راهنما در ارتباط با یک موضوع مشخص

است، دقت مخاطب نسبت به مطالب منعکس شده در آن نیز بیشتر خواهد بود.

در عین حال با توجه به کم حوصلگی مخاطبان، بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات

خدمات ضروری می تواند پاسخگو باشد.

  چرا ابعاد A4 و A5 متداول است

دلیل استفاده زیاد از این قطع ها، دور ریز کمتر کاغذ یا مقوای مصرفی است که در نتیجه باعث کاهش هزینه می شود.

اگر دور ریز کاغذ موضوعیت نداشته باشد، با توجه به موضوع و مخاطب و حجم محتوای متنی و تصویری، می توان

ابعاد و اندازه های متفاوتی برای آن در نظر گرفت.

انواع بروشور

از منظر ظاهری و صحافی، دسته بندی های متفاوتی وجود دارد.

یکی از دسته بندی های عام بروشورها، منگنه دار و تاشو است.

بروشور منگنه دار

برای آنکه بروشوری به صورت دفترچه به چاپ برسد, تعداد صفحات آن را باید عددی زوج در نظر گرفت.

بروشورهای منگنه دار اغلب کمتر از بیست صفحه هستند و صفحات داخلی آن ها، از جنس

کاغذ و جلد آن از جنس مقوا یا کاغذی با گرم بالا تهیه می شود.

 

بروشور تاشو

این مدل، فاقد صحافی و منگنه است. صفحات آن بوسیله یک خط تای افقی و عمودی از یکدیگر جدا می شود. در طراحی

بهتر است اندازه نهایی و تا شده بروشور، در تناسب با کاغذهای استاندارد در نظر گرفته شود, این امر باعث جلوگیری از

دور ریز کاغذ شده و آن را بی نیاز از برش قسمت های اضافه کاغذ می کند.

انواع بروشور زیبا

آنچه پیش از این توضیح داده شد در رابطه با فرم های عمومی و شمایل معمول در بازار است؛ اما طراح می تواند با تفکر

خلاقانه انواع بیشماری از خطوط و صحافی را طراحی کرده و از این مسیر توجه بیشتر مشتریان را جلب کند. یک طراح هنگام

طراحی انواع بروشور خلاقانه، باید به ارتباط فرم و محتوای بروشور توجه داشته باشد. بروشورهایی که حالتی جذاب و برش

و تای زیبایی دارند، مناسب محصولاتی مانند بروشور مواد غذایی یا اسباب بازی های کودکان هستند.

اما در طراحی براییک دستگاه صنعتی، بهتر است ظاهری ساده تر طراحی شود تا مخاطب کمتر با شکل درگیر

شود و بتواند بر محتوا و پیام تبلیغاتی شما تمرکز کند.

یک نظر ارسال کنید

مشاوره
آدرس