بارگذاری....
اهمیت برندسازی
۱۲ شهریور

اهمیت برندسازی

همان طور که می‌دانید برند یا نام تجاری، در واقع یک عبارت یا نشانه‌ای است که محصولات و خدمات شما را از خدمات و محصولات شرکت‌های مشابه متمایز می‌کند.

فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای و به چه وسعتی مشغول به فعالیت هستید، بلکه مهم است

که بدانید برند سازی یکی از ضروریات هر کسب و کاری به شمار می‌رود. ما در این مقاله قصد

داریم به موضوع اهمیت برند (نام تجاری) و ارزشی که برای کسب و کار‌ها به ارمغان می‌آورد بپردازیم.

اهمیت برند سازی

هر نوع برندی جدا از کوچک یا بزرگ بودن آن، دارای ارزش است. داشتن یک نام تجاری بیش از

آن چیزی که شما فکر می‌کنید دارای اهمیت است؛ به ویژه اگر کسب و کار جدیدی راه اندازی

کرده باشید و اهداف کوچک و بزرگی برای خود تعیین نموده باشید. ساخت یک برند قابل

شناسایی و با ارزش یکی از مهم ترین بخش‌های هر کسب و کاری به شمار می‌آید در

حالی که خیلی از افراد، آن را جز لیست اقلام ضروری کسب و کارشان نمی‌دانند.

به دلیل اهمیت بالای برند و نادیده گرفتن آن توسط اغلب کسب و کارهای جدید و کوچک،

در این جا به چندین دلیل مهم وجود یک برند در کسب و کار می‌پردازیم.

 برند سازی موجب شناخته تر شدن بیشتر کسب و کار می‌شود

شناخته شدن در بازار جز مهم ترین رکن‌های بازاریابی به حساب می‌آید، زیرا در سایه آن

می‌توانید از تبلیغاتی که برای رشد و بازاریابی استفاده می‌کنید به بهترین نحو ممکن

بازخورد گرفته و مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید. تبدیل شدن به یک

نام تجاری شناخته شده، اولین قدم برای ایجاد اعتماد در مشتریان جدید بالاقوه است.

از منسجم بودن برند خود در تمامی پلت فرم‌ها و پیامی که قصد دارید با آنها به اشتراک

بگذارید تا بدین طریق خود را به مشتریان بشناسانید، اطمینان حاصل نمایید.

نام تجاری دارای ارزش است

مثال‌های زیادی در این باره وجود دارد که می‌توان با بررسی و تجزیه و تحلیل آن‌ها به قدرت

برند سازی یک کسب و کار ایمان آورد. بارزترین مثال موجود، شرکت کوکا کولا می‌باشد.

در برآوردهای به دست آمده در سال ۲۰۱۶، تنها نام و برند کوکا کولا ارزشی معادل ۷۳

بیلیون دلار داشته است که رقم بسیار بالا و ارزشمندی می‌باشد. شاید کسب و کار

شما به بزرگی شرکت کوکا کولا نباشد، ولی هرگز نباید فراموش کرد که وجود برند برای

هر کسب و کاری ارزش می‌آفریند و این ارزش، تنها با گذشت زمان و یک استراتژی مدیریت قوی افزایش پیدا می‌کند.

برند سازی به نوعی پشتیبان طراحی‌های شماست

وقتی شروع به تبلیغات، ساخت وب سایت، تعامل در شبکه‌های اجتماعی، طراحی

کارت ویزیت و غیره می‌کنید، نام تجاری روی تمامی این طراحی‌ها تاثیر گذاشته و

باعث ذخیره پول و ارزش شما طی مدت می‌شود. برندسازی و دستور العمل‌هایی که

طی آن ایجاد می‌شود به شما کمک می‌کند تا طراحی‌ها و تبلیغاتی که در آینده نیاز به انجام

آنهاست، طی همان قوانین و زیر نظر نام تجاری شما و به صورت یکپارچه انجام شود.

این امر روی صرف جویی در زمان افرادی که برای شما طراحی و تبلیغات انجام می‌دهند

نیز تاثیرگذار است زیرا دقیقا می‌دانند که برند شما چیست و چه کاری انجام می‌دهد.

نیروی کار وفادار و رضایتمندتری ایجاد می‌کند

احساس لذت و کار کردن در یک شرکت با نام تجاری و دارای برندی ارزشمند، قطعا

باعث افزایش رضایت کارکنان نسبت به شرکت‌هایی است که دارای برند نیستند.

در اینگونه شرکت‌ها کارکنان میل بیشتری به کار کردن نشان می‌دهند و این خود باعث

افزایش بهره وری و رشد سریع‌تر کسب و کار می‌شود. کارکنان اینگونه شرکت‌ها

معمولا وفادارتر بوده و نسبت به وظایف خود مسئولیت پذیرتر می‌باشند.

به روند بازاریابی بهبود می‌بخشد

وقتی برندی می‌سازید، شما در واقع داستان کسب و کار خود و اهدافتان را به صورت

تصویری و یک الگو به نمایش عموم می‌گذارید. به عبارتی یک برند نشان می‌دهد که

شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می‌دهید. برند سازی به نوبه خود باعث

بهبود روند بازاریابی می‌شود. سرمایه گذاری روی تبلیغات بدون برند قطعا تاثیر بسیار

کمتری در مقایسه با تبلیغات، همراه با داشتن یک برند با طراحی قوی دارد.

باعث افزایش اعتماد به شما، در بازار می‌شود

داشتن برند در هر کسب و کاری باعث افزایش اعتماد مخاطبین شده و همواره با

جذب اعتماد بیشتر و افزایش مشتریان خود، می‌توان به درصد بالایی از سهم بازار هدف رسید.

با برند سازی می‌توانید با رقیبان خود در بازار هدف رقابت کرده و بدین طریق مشتریان،

محصولات یا خدمات شما را جز نخستین انتخاب‌های خود قرار خواهند داد.

یک نظر ارسال کنید

مشاوره
آدرس